Kabar Unik - kakong" Para pamiarsa kakung dumawah putri, pangapunten hambok bilih dangu kula boten post blog menika. "

Rabu, 11 Agustus 2010

SCENARIO OPERET ANDE-ANDE LUMUTEN

OPERET ANDE-ANDE LUMUTEN (by : poenk ) Prolog : Ada seorang mbok rondho Bangsri mempunyai anak hasil temuan yang diberi nama Ande-ande lumuten, karena saat ditemukan ia banyak lumutnya. AAL sedang mencari kekasihnya yang bernama Panji Asmoro Tangi. Kebetulan saat dia sedang tersesat ia ditemukan oleh mbok rondho, seorang petani dari desa Bangsri. Mengetahui kondisi AAL yang terus melamun dan susah, mbok rondho membuka sayembara agar apa yang diharapkan AAL segera terkabul. Anda-anda Lumuten segera menemukan kembali Raja Panji Asmoro Tangi. Sayembara itu diikuti oleh pangeran dari seluruh negeri Bangsri dan sekitarnya. Setelah melalui seleksi yang ketat akhirnya Anda-anda Lumuten menemukan kembali Raja Panji yang telah menyamar menjadi seorang gembel. 

Pemain : Jumlah pemain 6-7 orang seorang dalang : seorang rondho : seorang Anda-anda lumuten : 4 atau 5 orang pangeran : Gambaran skenario yang dibuat, dapat dikembangkan oleh para pemain. Ki Dalang Marcuet masuk dengan action kocak membawa peralatan kenong. Dalang mengambil tempat dengan posisi bersila kemudian suluk dan memperkenalkan diri. 
Dalang : Poro sesepuh, poro pini sepuh, poro Bopo, poro Betoro guru lan poro gapit sedoyo, Wonten ing rikalenggahan puniko kentrung cengel poro betoro tampil ndamel lampahan : ANDE-ANDE LUMUTEN ..... O...oooooooo don semat, Bumi gonjang-ganjing nek ora gonjang dudu bumi , lintang kelap-kelap nek ora kelap dudu lintang katooooon .Ono sawijing dino, awan ora awan bengi ora bengi yo kiro-kiro sore rodho’ peteng .....! Ing satunggaling dusun kang kasebut Dusun Bangsri, wonten sawijining jalmo manungso nggadah nami Mbok rondo Bangri, Sawijining dino mbok rondo Bangsri menyang alas sengon nemoni sawijining bocah wadon kang kahanane ora karu-karuan, wong wadon kuwi jane duwe rupo kang ayu. nanging wayah iku wadon kuwi ditemoake mbok rondo akeh lumute kang nenmpel ono sandangane. Mulo iku wong wadon mau diwenehi jeneng, Anda-anda lumuten. Eeeee, Nyai Putri Anda-anda lumuten ono ing njero taman, rupane mencureng rambut awut-awutan, bermuram durja mikir kahanan-e mikir jejodone kang ora ketemu-ketemu.. 
( Putri keluar dengan wajah muram mengambil posisi mondar-mandir bingung ) Anda-Anda Lumuten : Beginilah hidupku sendirian, bagaikan petualang pengangguran. Duh betoro Guru Esemu ijen ingkang moho agung, kulo urip ing dunyo wis 18 tahun suwene, nanging kinging menopo kulo dereng panjenengan paringi gegandengan ingkang saget paring kinasih dumateng kulo. Duh... Gusti ingkang moho kuwaos mugi panjenengan mireng dumateng sinambat kulo .... ihik..ihik..ihik... ( berlagak melas ) Dalang : Anda-anda Lumuten menangis semakin keras, dan itu terdengar oleh Mbok rondho Bangsri dan berusaha menghibur kang putri kinasih. ( Mbok rondho Bangsri keluar menghibur anaknya ) 
Mbok : Anakku Anda-anda lumuten, apa gerangan yang engkau risaukan sehingga dirimu menjadi begini terus menerus , jangan kau larut dalam kesedihan anakku, dunia masih lebar dunia tidaklah selebar daun kelor anakku. 
AAL : Kalau selebar daun kelor kita tinggal dimana Ma...! 
Mbok : ( Tertawa ) itu hanya kiasan anakku ! itu katanya simbahmu dulu sekarang sudah tidak lagi. Begini anakku yang cantik ! ( merasa disanjung AAL tersipu ) 
AAL : Ah.. Mama ini bisa-bisa saja ! ( sambil jawil mama/mbok Bangsri ) Mbok : Gini lho cah ayu ... ! masalah jodho itu ada yang ngatur, nggak perlu dipikirkan, kalo nanti jodhomu datang pasti akan datang percayalah, kamu tidak perlu resah apa lagi gelisah , nanti seperti lagunya Obbie Messak ( Menyanyi : resah dan gelisah menunggu di sini ... ) 
AAL : Ternyata mama Bangsri ini pinter nyanyi juga ya ? ( AAL menggoda) Mbok : Ah tidak anakku, itu hanya selingan saja kok ! AAL : Tapi gimana lagi Ma, aku sudah menunggu terlalu lama, sementara kakang Panji yang katanya akan melamarku ya belum datang-datang juga. Mbok : Wis , begini saja ten ... ! AAL : Lho kok mut sih Ma ? Mbok : Iya namamu kan lumut, lebih enakan tak singkat mut saja, iya khan ? AAL : Yho wis sak karepe panjenengan mbok...! Mbok : Nah gitu lho Yank ... sekarang kamu nggak perlu susah, aku punya ide yang baik, gimana kalo begini ( Mbok Bangsri berbisik ke anaknya bisa dikembangkan ). AAL : Oh iya baik-baik .... siip lah ! AAL dan Mama/ Mbok Bangsri seolah berbincang-bincang sementara ki dalang melaksanakan suluk ! Dalang : Ing kacarito, Mbok rondho bangsri mengadakan sayembara untuk seluruh warga Bangsri dan sekitarnya, Ya Penarukan Ya Kepanjen, Cilokoliyo , Talang agung dan kota-kota besar lainnya ! Banyak para kasatriya datang meminang Putri Ande-ande lumuten. Datang lima orang kasatriya dengan gaya kocak sendiri-sendiri ! Mbok : Waduh-waduh ... bejo tenan hamba hari ini, kedatangan kasatriya-kasatriya gagah perkasa dan ganteng-ganteng ! Ada apa gerangan paduka sehingga sudi datang ke gubuk hamba ini gusti? Pangeran I : ( LAGAK BENGIS ) Ha...ha.... Mbok rondho yang cuantik, perkenalkan namaku Panji Gersang, asalku dusun Gersang yang itu lho itu kan gersang, tahu nggak mbok ? ( sambil menunjuk lapangan gersang di samping ) Aku sengaja datang ke sini mau melamar Lumuten ha.. ha... (Merasa disanjung mbok rondho bergaya kenes) Pangeran II : ( LAGAK KERAS ) Mbok rondho, yang cakep. Aku Panji Ardirejo, asalku desa Ardirejo letaknya berdekatan dengan desa Dilem, aku ke sini mau ngikut sayembaramu, aku pengin punya istri cuantikkkk secantik anakmu, he...he... Nih lihat tampangku ! ( semua manggut-manggut ) Mbok : Lha sampeyan siapa pangeran ? ( menunjuk pangeran ke tiga ) Pangeran III : Mbok rondho Bangsri, kini giliranku, aku perkenalkan namaku Panji Adimulyo, adiknya Ardirejo, aku juga ikut sayembara untung-untung kalo dapat Anda-anda lumuten hi...hii...hi... ( Mbok rondho manthuk manthuk dan diam sambil mikir ) Pangeran IV : Mbok... simbooook, aku nggak kamu tanya tho ?, tak sendekno kamu nanti ? Mbok : Oh iya, mohon mangap pangeran. Pangeran IV : Mangap-mangap wong belum ngantuk kok mangap, iya kalo Cak to itu lho sudah klangopan terus, jadi mangap ! Mbok : Ma... ma’af pangeran . silahkan pangeran memperkenalkan diri pangeran jelasnya identitas pangeran . Pang IV : Identitas segala seperti mau ngurus KTP saja, Yha sudah kenalkan namaku Panji Santoso, rumahku dekat Pelita mas sana, boleh nggak boleh Anda-anda lumuten tak minta mau tak boyong ke pelita mas sana, ha..ha.. ha... Mbok : Baiklah pangeran berempat, aku di sini hanya mewakili anakku dengan membuka sayembara, tetapi keputusannya ada pada anakku Pangeran. Entah apa nanti yang akan diujikan, apa bahasa Indonesia , Bahasa Inggris atau yang lain, yang jelas tidak ada soal matematika nya. Masalahnya, kata murid-murid matematika itu sulit, banyak yang dapat nilai lima-belas, dua puluh dan sekitarnyalah. Pangeran I : Soal apapun aku siap, Bangsri. Karena kemarin masih hangat-hangatnya soal ulangan tengah semester satu. Ha..ha... Pangeran yang lain : Benar-benar, meskipun hasilnya belum tahu ! Mbok : Sebentar pangeran aku mau tanya anakku dulu. ( Putraku Si ande-ande lumuten tumuruno ono putra nggah unggah-unggahi, putrane kang bagus rupane, Ardirejo iku kang dadi asmane....dst ) AAL : Mbok simbok kulo mboten purun, Kang Putri taksih dereng medun Putro wau nasib-e mboten diuntung. Pangeran II : Melamar dengan membaca puisi. Pangeran III : Dengan membaca prosa. Pangeran IV : Dengan menyanyi dan joget Dalang : Ing kacarito candak, Pangeran papat podho ditolak mateng-mateng, pangeran papat podho kecewa lan pada arep brontak ! E..e..ladalah , dumadakan ana wong gembel kang manjing sajroning kalangan. Dok-dok.dok ! Panji Asmoro Tangi : Operkencong-operkencong waru doyong pinggir embong, weladalah, ono opo kasatriyo bagus papat podho arep tukaran, lhaaah wong rebutan cewek wae direwangi tukaran, koyo cah SMU Islam wae. Pangeran I : Ora usah kakeyan cocot, ora diundang ora digadang kok melu campur ono ing kene, kono gembel. Pakaianmu ora genah, ambumu kecut, durung adus sisan, kono minggir kono ! Nek ora minggir dak sepak mengko ! Pangeran II : Wis mbel... kono ndang minggat kono, pumpung aku durung semremeten, tak uncalke kowe engko’. PAT : Waduh-waduh pangeran gagah dan ganteng-ganteng kok kereng-kereng, malih koyo pak Ysin wae he....he.. eee ora ding sorry yo pak Yasin ! gak nyejo...! Koor : Nyejo-nyejo pak Yasin. Iya kan Pak dalang marcueeeet! Dalang : Iyo-iyo wong tuwek digawe dulinan, sembrono tenan ! PAT : memangnya gue pikirin! Sudah gini saja Pangeran, meski aku ora diundang dan rupaku seperti ini, apa salah kalau aku ikut sayembara, he...he... operkencong-operkencong! Pangeran : Iya biarkan saja wong koyo ngono-ae paling-paling ora duwe duwit ( ha..ha.. koor , mencibir pada PAT) PAT : Yhoh delengen ae ( mendekat pada mbok rondho, sambil bersolek ) Mbok : E...e.. ojo nyedak-nyedak aku, gilo aku...( menyingkir ) PAT : Ah simbok iki, jane atine seneng ae lho ( Njawil simbok ) ( simboke mbengok ) Mbok : Wis kono cobaen dhewe, nek ditolak kapok kowe, paling-palin ora duwe dhuwit ! PAT : Walah-walah mbok rondho ngeyek, piro regane dhuwit mbok, tak tuku sampeyan mengko, gelem nggak tak tuku. Nek Dhuwit entek mbok tuku aku ! 
Mbok : Mbel.... 
PAT : Yo wis tak cobane, minggir kabeh, mengko kecipratan getih. Ojo sok gampang dadi wong manis, yen to amung lamis ....dst. (Mendengar tembang PAT, AAL berlagak tidak mau tetapi setelah itu turun dan menggandeng tangan PAT ) Semua yang melihat geleng-geleng kepala, tidak mengira kalau gembel PAT yang diterima oleh AAL. 
AAL : Simbok dan para pangeran, aku mohon maaf pada panjenengan semua karena , ternyata panjenengan semua belum memenuhi kriteria seperti yang aku inginkan. 
Koor : Ojo di .. ojo di ….wong tuwo malati golek ae anak menteri, bondo manuk mangan roti ... ha... ha ... Diiringi musik klasik, PAT dan AAL bergandengan berputar-putar. Dalang : Ing paripurnaning carito, pangeran lan mbok rondo gedeg-gedeg ngrasa-ake putrine Anda-Ande lumuten kang milih-milih gegandengan. Wong gembel embel-embel. Ning sejatine wong gembel mau ora liyo Panji Asmoro Tangi. Poro rawuh soho poro lenggah, cekap semanten pasugatan Operet Ande-ande Lumuten. Akhirnya ….( musik )
KOOR : KAMI WARGA DUA TIGA MENGUCAPKAN SELAMAT ULANG TAHUN KE 18 SMU ISLAM KEPANJEN. SEMOGA TETAP JAYA.

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms